Thursday 19 December 2013

Joe oh Joe..

Salam..my dear blog n frenz..

Aku nk citer ni. Sejak akhir2 thn ni kan sumer nk kejar wt payment2. So aku n the gang balik lambt ari2 gak la.

Tp pengalaman ptg smalam memang aku tk leh lupa arr. Cenggini citernya..aku tgh wt keja, time tu tinggal aku ngan Sara je..kwn2 len da balik. Sara lapau lak da lewt ptg kan. Dia ajak aku g admin nk panaskan burger dia pasal pantry sana ada byk kemudahan n gadjet2 nk memasak bagai. Pantry kt bahagian teknikal ni (kami unit bangunan) takat ada peti ais n cerek elektrik je.

Maka kami pun bekemas2 brg2 kami, off kan komputer, lampu2 dan tutup pintu2. Masa kami bejalan kt koridor nk g admin, tetiba langkah kami terhenti pasal tekezut bangat tgk ada lembaga tgh bejalan atas hand railing koridor tu. Aku panik dan takut, terus lari pecut 100 meter..sambil jerit "lari Sara lari" kt Sara yg ada kt blakang aku..walaupun Sara memang tgh sama belari ikut aku bila tnampak Si Joe (beruk) tu. Dlm kepala aku teringat tandas kt tepi tangga blakang. Kami terus masuk tandas pompuan. Dpt masuk je aku tergerak hati nak tahan pintu tu dan..tetiba mcm ada org tolak pintu tu..kuat gak aku rasa dia tolak pasal aku yg tahan pintu tu kan. Sara kata kot2 Faizul (kawan kami) yg tolak pasal dia pun geng balik lewat ngan kami selalu. Tp bila tringat Faizul da lama balik, kami agak mesti Si Joe tu yg tolak pintu.

Lama gak kami dok bertapa dlm toilet pasal takut nk kluar. Terbyg kot dia ada dok kt dpn toilet tu kan. Seb baik hubby Sara tipon kata da sampai kt bawah. Terus Sara citer dan suruh hubby dia naik tlg tgk kan ada tak beruk tu kt luar toilet tu. Bila hubby Sara da tgk dan kata bleh kluar, kami pun kluar. Tp dlm hati takut! Mau tak takut badan beruk tu besar, teringat gigi dia yg tajam lg menakutkan!

Rupanya dia masih ada kt ujung bgnan pejabat kami. Cepat2 kami g admin. Dr admin kami perhati je. Tgk beruk tu masuk lak kt bilik meting! Aduyai abes la di sepah2 kn nanti mana2 bekas2 makanan kt pantry atau meja. Cepat2 kami minta abg Yus yg ad lg kt admin. Abg Yus g sana dan tgk2 beruk tu tgh mencr2 makanan. Timbul lak ksian kt hati aku kt beruk tu. Lapar dia agaknya. Maklum la da byk pembangunan, kwsn tempat tinggal dan makanan utk spesis dorang mesti da makin kurang. Pastu bila ternampak abg Yus dtg, terus beruk tu melompat kluar dr opis kami.

Gitu le citer pengalaman aku ngan Sara di kejar Si Joe, beruk tu. Mlm tu kwn aku Farahana watsup kt aku gambar beruk tu tgh meniti hand railing koridor kt pejabat Tanah tingkat satu. Farahana citer kt aku, masa dia nk balik kul 5.30ptg tu Si Joe tgh intai2 kt pejabat Tanah tkt satu tu. Korang tgk gambar yg aku da edit tu. Kt dlm circle no.2 tu Si Joe meniti hand railing koridor pejabat Tanah tkt satu. Dlm circle no.1 lak staf2 pej.Tanah tgh halau Joe. Aku agak pastu Joe naik opis kami kt tingkat tiga time kul 6 lebih masa aku ngan Sara da nk g admin tu. Lepas ni aku harap Joe tu jgn la dtg lg kt opis aku..huhuhu..

No comments:

Post a Comment